2010. július 8., csütörtök

Útravaló - KRUMPLIS POGÁCSA

Itt a nyár, eljött a nyaralás ideje. Sokan hosszan utaznak és az útra szeretnének magukkal vinni harapnivalót.
Az itt szereplő recept ehhez nyújt segítséget. Az eredeti receptet itt  (egy csipet) találod meg, ő pedig itt  (moha konyhája) talált rá. Olyan mint a mesében, mikor az apó húzza a répát, őt húzza az anyó, őt húzza a kutya ... :)

Krumplis pogácsa
Hozzávalók:
30 dkg krumpli
60 dkg liszt
1 cs. szárított élesztő vagy 3,5 dkg friss 
2 dl zabtejszín vagy bármilyen növényi tejszín (eredeti szerint 2 dl tejföl)
0,5 dl zabtej vagy bármilyen növényi tej
2 teáskanál só
1 csipet cukor
1 dl olaj
10 dkg pisztácia (eredeti szerint tökmag) 


A krumplit meghámozom, kockákra vágom és megfőzöm. Krumplinyomón átnyomom és megvárom míg elhűl. 
A kimért lisztbe mélyedést csinálok és beleöntöm a meglangyosított tejszínt, hozzákeverem az élesztőt, a cukrot és 5-7 percig hagyom kelni.
Amikor az élesztő szépen felemelkedett hozzáadom a sót, az olajat, a krumplit és összegyúrom. A gyúrás felénél éreztem, hogy kevés a folyadék, nem fog elég rugalmas lenni a tészta (nem áll össze), ezért hozzáöntöttem 0,5 dl zabtejet.
Amikor már lágy volt a tészta állaga, akkor tettem bele a pirított pisztáciát és még gyúrtam pár percig. Azért került bele pisztácia, mert azt találtam otthon. Mivel pici gyerekek is esznek belőle, a pisztáciát összetörtem egy mozsárba.
Letakarva, meleg helyen 1/2 órát hagytam kelni.
A 30 perc letelte után kevés liszttel megszórt felületen újra átgyúrtam. A nyújtó felületet vastagon kell megszórni liszttel és kb. fél cm vastagra  nyújtottam ki. 


Tetszőleges formákra kiszaggattam (kocka, pogácsa, hold), zsírpapírral bélelt tepsibe tettem. Nem szabad túl közzel tenni őket, mert összesülnek.
200 fokos sütőben 20 percig sül 1 adag.
3 tepsivel, 116 db pogácsa készült belőle.



Ötlet: Szerintem bármilyen maggal elkészíthető. Pirított szezámmag, napraforgó, tökmag, dió.
Az ízesítéshez bátran lehet használni zöld fűszernövényeket. Snidling, kakukkfű, rozmaring, bazsalikom, oregánó.
Ha szereted aszalt paradicsommal, vagy olívabogyóval is gazdagíthatod.
Amit nálunk nagyon szeret a férjem és a fiúk is az a kolbászos. Miután kiszaggatom a pogácsákat egy tepsinyi formának a tetejére rányomok egy félbevágott szelet kolbászt. Amikor elkezd illatozni a sütőben, sorra jelennek meg a konyhába. :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails