2010. december 28., kedd

Tej- és tojásmentes piskóta

Megint írnom kell erről a csodálatos sütiről, ami nagyon sok más süti alapjául szolgál.
A szülinapi tortás bejegyzésben megtaláljátok a receptet. A piskótával kapcsolatban szeretnék megosztani veletek egy újabb tapasztalatomat.
Egy nagyon kedves ismerősünket szerettem volna meglepni karácsony előtt, egy karácsonyi mintás tortával.
A piskóta receptjében szereplő mennyiségek feléből, egy 26 cm-es tortaformában sütöttem meg a tésztát. Így egy vékonyabb csokis piskótás tortát kaptam, amit csak 1x tudtam elvágni.
Megkentem a házi készítésű citromlekvárommal, rátettem egy vékonyra kinyújtott marcipán karikát és végül megkentem zabtejjel készített csokipudinggal. Rátettem a piskóta tetejét, megkentem olvasztott étcsoki és növényi vaj keverékével. A maradék marcipánból karácsonyi mintákat nyomta ki süti formákkal és a tetejére tettem.
Átlátszó celofánba csomagoltam, karácsonyi szalaggal átkötöttem.


Annyira meg tetszett és a fiúk is teljesen oda voltak érte, hogy megcsináltam magunknak is. A gond az volt, hogy "nagyot akar a szarka, de nem bírja a farka".
Gondoltam magunknak dupla adagot sütök és így két külön rétegben kerül bele a lekvár és a marcipán, valamint a csokis puding. Elkészítettem a már említett bejegyzésben szereplő mennyiségekből a piskóta tésztáját és a 26 cm-es tortaformában megsütöttem. Amikor elvágtam, akkor vettem észre, hogy a közepén nyers.

Fontos: Tortaformába csak fél adag tésztát készítsetek, különben nem sül meg. Ha több rétegben szeretnétek tölteni, akkor 2 db tortát kell sütni.

A félig sült torta megsült részét 1-2 ujjbegynyi nagyságúra tépkedtem. Növényi tejjel készített vaníliás pudinggal, mazsolával és marcipánból gyúrt kis golyókkal, durvára tört dióval rétegezve jénai tálba tettem. Én a fiúknak vaníliás somlói galuskaként tálaltam. :)) 


Amikor keresztlányomékhoz készültünk karácsonyozni, késő este jutott eszembe, hogy azt ígértem viszünk süteményt is. Már nagyon fáradt voltam így reménykedve nyitottam ki a hűtőt  valami ötletért.
Ez lett az eredmény:


Megint sütöttem egy fél adagos csokis piskótát. Félbe vágtam, megkentem a hűtőben talált csokis szója puding és 2 teáskanál porcukor keverékével. Rátettem a tetejét, amit gőz felett megolvasztott étcsokival kentem meg és rászórtam szeletelt mandulát.
A puding nem nagyon érződött, inkább a piskóta állagát tette különlegesé. A szájban krémessé váló piskótát nagyon jól kiegészítette a roppanós csokiréteg és a ropogós mandula.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails