2011. október 10., hétfő

Lekváros masni

A kisebbik fiam egyik kis pajtása jött hozzánk péntek délután. Ezzel a nagyon egyszerűen elkészíthető, mutatós, saját lekvárral készült masnikkal kedveskedtem nekik.


Lekváros masni
Hozzávalók:
40 dkg liszt
10 dkg kukoricaliszt
4 evőkanál cukor
1 teáskanál só
1 cs. szárított éleszt
2,5 dl növényi tej (kalciummal dúsított zabtej)
7 dkg növényi vaj (Vénusz kockamargarin)

A liszteket összekevertem a sóval, és 20 másodpercre a mikróba tettem. Közepébe mélyedést csináltam, beleszórtam egy teáskanál cukrot, az élesztőt, majd a meglangyosított tejet ráöntöttem.
10 perc után hozzáadtam a többi cukrot, a szobahőmérsékletű vajat és összegyúrtam a tésztát.
1 óra pihenés után átgyúrtam, kinyújtottam.
A tetejét megkentem 1 üveg büszke lekvárral. A kinyújtott és megkent tésztát 2 cm-es csíkokra vágtam fel. A csíkokból kb. 1 arasznyi nagyságokat vágtam le, majd megformáztam.
Zsírpapírral bélelt tepsibe tettem és 190 fokos sütőben, 15 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails