2011. október 30., vasárnap

Pikáns sütőtökös csirkeszárnyak


Én nagyon nem szeretem a sütőtököt. Ennek ellenére a fiúknak, mikor itt volt az ideje sütöttem és ők szerették, sokszor kértek.
Mióta már nagyobbak ha csak megemlítem a sütőtököt, FFFÚÚÚJJJJ!!! felkiáltás követi.
Nem szeretném, ha nálunk az lenne mint sokaknál, hogy az én gusztusom befolyásolná a fiúkat a választásban.
Idén két sütőtökből csináltunk nekik a szobájukba halloween lámpást. A kicsinek nagyon tetszett az illata. Este lefekvés előtt jött, hogy ő megkóstolta a lámpás kalapját belülről, mert az illata isteni és az ízei is az. 
Megkért, hogy süssek neki sütőtököt. 
Nagyon megörültem, hátha ez lesz az áttörés és újra megkedvelik az ősz egyik csemegéjét.
Így jött az ihlet ehhez a pikáns csirkeszárnyhoz.

Pikáns sütőtökös csirkeszárnyak
Hozzávalók:
1 kg csirkeszárny (11 db)
15 dkg sütőtök
1 doboz hámozott paradicsom
gyömbér (2 ujjnyi vastag, 3 cm hosszú)
1 evőkanál balzsamecet
1 fej vöröshagyma
2 duci gerezd fokhagyma
1 teáskanál cukor
kevés olaj

A csirkeszárnyakat kevés olajon, serpenyőben előpirítottam. Megsóztam és egy kisebb tepsibe tettem.
A felkockázott vöröshagymát a serpenyőben maradt olajon megpirítottam. Rádobtam a felkarikázott fokhagymát, a lereszelt gyömbért, a paradicsomokat úgy, hogy a tenyeremmel óvatosan szétnyomtam és a levét is hozzáöntöttem.
5 percig lassú tűzön forraltam, majd a cukrot, sót, balzsamecetet is beletettem, és még 1-2 percig forraltam.
A kész mártást ráöntöttem a csirkeszárnyakra, egyenletesen elosztottam rajta a felkockázott sütőtököt.
Lefedtem alufóliával, és 200 fokos előmelegített sütőben 40 percig sütöttem. Az alufóliát levettem, majd még 10-15 perce visszatoltam a sütőbe.
Színes tésztával tálaltam.


Legközelebb úgy fogom csinálni, hogy a tepsiben megmaradt szaftra rászedem a kifőtt tésztát és úgy tálalom.
A szaft csak pár kanálnyi, ezért a második adag tésztára már nem tudtunk szedni a tányéron.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails