2012. május 28., hétfő

Online Vacsoracsata 2. -DÖNTŐ

Kedves Olvasóim!

Itt az idő!
Miután sikerült megnyernem a vacsoracsata heti fordulóját, most itt van az idő, és a másik 4 heti forduló nyerteseivel kell megmérettetnem magam.
Na nem ilyen komoly a helyzet. :)) 4 nagyon kedves blogszerző társammal ülünk össze egy héten keresztül, és látjuk vendégül egymást.
Az Olvasóink pedig a beszámolóink alapján eldönthetik, hogy melyik menüsort választanák. 
A többiek menüit a kutyaeskonyha oldalon éritek el. A szavazatokat is itt kell leadni, az ajánló utáni megjegyzésben.

Kedves Trollanyu, Zsuzsi, Éva és 4Gyerek!

Széles mosollyal az arcomon, és nagy-nagy szeretettel várlak benneteket a vacsoraasztalhoz.
Megint nagy izgalom lett úrrá az egész családomon, köztük Bodza kutyán is. :))
Túl van a műtéten, és a vártnál sokkal gyorsabban gyógyul. Ezért amikor jöttök, nem kell elvinnünk a nagyszülőkhöz. Az üdvözlő, örömteli ugrabugrálása nem fogja megterhelni a műtött lábát.
Miután "személyesen" is bemutatkoztunk egymásnak, gyertek üljünk le az asztalhoz, és kezdjük el a vacsorát.

Menüsor:

előétel:
Medvehagymás pogácsa Badacsonyi Olaszrizlinggel

leves:
Spárga krémleves olívás snidlinggel és pirított zsemlekockával

főétel:
Medvehagymás pestoval, házi sonkával töltött csirkecomb
sült krumplival és balzsamecetes salátával

desszert:
Epres túrótorta tofuból

ital:
Házi bodzaital, Citromos, Grapefruitos sör, Fehér vagy Rosé bor



Medvehagymás pogácsa
Hozzávalók:
45 dkg liszt (30 dkg fehér liszt, 15 dkg saját őrlésű búza)
150 ml víz 
150 ml natúr szójajoghurt 
100 ml olaj 
1 csomag szárított élesztő
2 teáskanál só 
10-15 levél közepes medvehagyma 

Első lépésként a 15 dkg búzát kiszeleltettem, kiválogattam, és megőröltem a házi malmunkban.A lisztet, vizet meglangyosítottam. Az élesztőt beletettem a lisztbe, és ráöntöttem a vizet.
Miközben kelt az élesztő, robotgépben felaprítottam a medvehagymát.
A megkelt élesztős liszthez hozzáadtam a többi hozzávalókat, és összegyúrtam a tésztát.
30 perc kelesztés után újra átgyúrtam, és kinyújtottam, kiszaggattam.
Sütőpapíros tepsin, 180 fokon 15-20 perc alatt kisütöttem.
Spárga krémleves olívás snidlinggel és pirított zsemlekockával 
 Hozzávalók: 
50 dkg spárga
1/2 liter alaplé zöldséges leveskockából
2 dl zabtejszín
só, fehér bors, szerecsendió
1 evőkanál keményítő
A spárgát megmosom, a fás végeit letöröm. Óvatosan meghajlítom és az épp részeknél elpattan a spárga szára.
Miután készen vagyok a pepecselős résszel, a bimbós fejeket levágom, a szárakat 1 cm-es csíkokra szeletelem. A szeleteket felteszem főni az alaplébe, kb. 10-15perc. 
A fejeket forrásban lévő vízben 3-4 percig főzöm, majd leszűröm és tálalásig félreteszem.
Miután a szárak is puhára főttek, botmixerrel simára pürésítem. 
Hozzáadom a fűszereket és belekeverem a keményítővel elkevert növényi tejszínt.
Ha nincs otthon tejszín, a zabtej, rizstej, mandulatej is megfelelő az elkészítéshez.
A tűzre visszatéve újra felfőzőm, míg besűrűsödik.
Tálaláskor tányérokba szétosztom a spárga bimbós részét és rámerem a levest.  A leves tetejére szórom a pirított zsemlekockát, és meglocsolom az apróra vágott snidlinges olívaolajjal.
Medvehagymás pestoval, házi sonkával töltött csirkecomb
sült krumplival és balzsamecetes salátával
Hozzávalók:
fejenként 2 db felső csirkecomb
1 szelet füstölt házi sonka
pesto:
20 levél medvehagyma
5 dkg kesudió
olívaolaj
köret:
krumpli
saláta
paradicsom 
olívaolaj, balzsamecet




Epres túrótorta tofuból
 Hozzávalók:
tészta:
1 csomag zabpelyhes keksz
2 evőkanál zabpehely
10 dkg növényi vaj
túró:
2 csomag natúr tofu
6 evőkanál cukor
2 dl evőkanál zabliszt
6 evőkanál búzadara
1 citrom leve és héja
4 evőkanál zabtejszín
2 dl zabtej
2 csomag színtelen tortazselé
3 evőkanál méz
60 dkg eper 

A kekszet robotgépben ledaráltam, majd összekevertem a zabpehellyel és az olvasztott vajjal.
A tortaforma alján egyenletesen elosztottam a kekszet, és lenyomkodtam.
A tofut 4 evőkanál zabtejszínnel együtt a robotgéppel ledaráltam. Áttettem egy nagyobb tálba, és a zabliszttel, a búzadarával, a citrommal és a cukorral összekevertem.
A 2 dl zabtejet felforraltam, hozzáadtam a túrót.  5 percig főztem, folyamatos kevergetés közben.
A tűzről levéve még 5 percig fedő alatt tartottam, hogy a gríz megpuhuljon.
Közben a maradék zabtejszínt, ami a 4 evőkanálnyi elhasználása után maradt, összekevertem 1 cs. tortazselével, és 1 evőkanál mézzel. A csomagoláson lévő utasítás szerint elkészítettem, végül a langyos túróhoz kevertem.
A zselés túrókeveréket a formába öntöttem.
De előtte a tésztára tettem 40 dkg apróra vágott epret.
A túrókrém tetejét feldíszítettem. A legutolsó lépésként megcsináltam a másik csomag tortazselét 2 evőkanál mézzel, 2,5 dl vízzel, és ráöntöttem a torta tetejére.
4 óra hűtőben töltött pihenés után szelhető. 
Szeretném, ha a hetet nálam kezdenénk.
Május 28-án elkezdem, elkezdjük a 2. Online Gyűjtést a Szegedi Koraszülött Mentő javára.
Sok-sok "munka" vár rám, így az estéket csak veletek és a finom vacsikkal szeretném tölteni. :)) 

A OVCs 2.-nek volt egy plusz feltétele.
Az alapanyagokból bábi ételt kell készíteni.
1. SPÁRGA - 7 hónapos kortól adható
Sómentes vízben megfőzve a saját főzőlevével összepürésíthető vagy főtt krumplival sűríthető.
2. KRUMPLI - főtt formában a kezdetektől adható. Legtöbbször más zöldségekkel vagy gyümölccsel együtt készítik el. Ahogy nő a baba, és a rágása fejlődik, úgy adható egyre darabos étel. Az elején pürésíteni kell, majd később elegendő villával összetörni a krumplit.
Végül elég csak kisebb darabokra felvágni, és úgy belekeverni az ételbe.
3. ZABTEJSZÍN - A zabot 10 hónapos korban lehet bevezetni. Ha valaki próbálkozni, variálni szeretné az ételeket a rizstejszínt vagy tejet már 8 hónaposan adhatja.
4. HÚS -  8 hónapos kortól. Először csirke vagy pulykamell. 1 hónappal később lehet bevezetni a disznóhúst. De arra figyeljetek, hogy ne legyen zsíros. A melle húsáról is szedjétek  le a bőrt.
5. DESSZERT - Az epret és a tofut (szója), csak 1 éves kor után adható. Az epret fogyasztását szoptató anyukáknak sem ajánlják.

6 megjegyzés:

  1. Nagyon gyors voltál, fantasztikus a menüd, én mindent végigettem volna nálad. A tofus túrótorta különösen tetszik, szeretném kipróbálni mindenképpen, mert a tofut csak én eszem a családban, kíváncsi vagyok a többieknek ízlene-e. Örülök, hogy a kutyusotok jobban van,nagyon kedves virtuális vendéglátás volt, köszönöm:)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, hogy játszottál! Felraktam a blogra, a döntőre egy bejegyzés készül, ha gondolod rakd be a linket, hogy itt lehet majd szavazni Rád! Sok sikert kívánok Neked, nagyon jó lett a menüajánlatod! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finomakkal vársz minket! Egyik jobb mint a másik, nem is fogom tudni megkóstolni az egészet! Na jó azért megkóstolom, legfeljebb aznap előtte semmit nem fogok enni!:-)) Örülök hogy a kutyusod is meggyógyult így legalább tudok vele játszani!

    VálaszTörlés
  4. Kutyust megsimizem, a dögönyt majd ha teljesen gyógyultnak kiáltjátok.

    Spárgalavessel beelőztél. Akkor kénytelen vagyok mást készíteni, ebbe úgy is beleesett az eső.

    Tofut még nem ettem, szóval újdonság erejével hat majd.

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm, hogy itt voltatok!
    Jó utat hazafelé!
    :))

    VálaszTörlés
  6. A túrótortát ki fogom próbálni. Az egész család nagyon szereti a túrót, mondjuk nem igazán van olyan tejtermék amit nem szeretünk :) ma van a tej világnapja, egy kis hasznos videó mindenkinek a tejről http://minu.me/-youtej

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails