2011. május 25., szerda

Szilvás lepény


Vasárnap brassói volt az ebéd. Ehhez szerettem volna felbontani egy üveg szilva befőttet. Amikor kinyitottam vettem észre, hogy nem befőtt, hanem cukros nyers szilva.
Ekkor jött az ötlet, hogy lepényt készítsek.

Szilvás lepény
Hozzávalók:
30 dkg liszt
4 dkg növényi vaj
2 dl növényi tej
2 evőkanál cukor
1 nagy csipet só
tetejére:
szilva
fahéjas barnacukor

A tejet meglangyosítom, belekeverem az élesztőt és 1 teáskanál cukrot. A lisztet meglangyosítom, hozzáadom a megkelt élesztőt, a többi hozzávalót és összegyúrom a tésztát. Langyos helyen 30 percig kelesztem.
Újra átgyúrom, tepsi nagyságúra nyújtom, beleteszem a sütőpapírral bélelt tepsibe és megint 15 percet pihentetem.
A sütőt 190 fokra melegítem. Közben a félbevágott szilvákat finoman belenyomkodom a tésztába. Megszórom a fahéjas cukorral és 20 perc alatt szép pirosra sütöm.

Amikor langyosra hűlt, felszeletelem és cukorral, fahéjjal ízesített szója joghurttal locsolom meg.
Mivel még nincs szilva szezon, most a cseresznyét ajánlom az elkészítéséhez vagy bármilyen téliről megmarad befőttet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails