2011. május 11., szerda

Virsli kelt tésztában


Ezt a hatalmas bravúrt Kriszta oldalán láttam meg 2 nappal ezelőtt.
Miért és hogyan készítettem el?
1. Meglátni és megszeretni egy pillanat műve volt.
2. Azért lett félbarna a tésztája, mert elfogyott a lisztem és az itthon található maradékokból állítottam össze a tésztát.
3. Coop-os sertés virslit szoktam venni, 1 csomagban 5 db van. Nem szerettem volna még egy csomagot megkezdeni, ezért a tészta másik felét a Lidl-ben vásárolt feketeerdei sonkával készítettem.
4. Siccikének is szerettem volna kedveskedni. :)

Virsli kelt tésztába szőve
Hozzávalók:
12,5 dkg finom liszt
10 dkg rétes liszt
20 dkg teljes kiőrlés rozs liszt
5 dkg növényi vaj
2,5 dl növényi tej
1 csomag szárított élesztő
1 nagy csipet cukor
2 csapott teáskanál só
1 csomag coop-os sertés virsli
5 szelet feketerdei sonka

A lisztet meglangyosítom mikróban. Közepébe mélyedést készítek, beleszórom az élesztőt, cukrot, ráöntöm a langyos tejet és 10 percig hagyom kelni.
Miután az élesztő szépen megemelkedett, a  tészta többi hozzávalóját is beleteszem és összegyúrom. Nekem a tészta kicsit ragacsos maradt, de nem tettem hozzá több lisztet (nem volt itthon). Letakartam és 1 órát kelesztettem.
Közben elszaladtam a boltba sima lisztért és a Tomiért az oviba. :)
Amikor hazaértünk szórtam 1 marék lisztet a pultra és úgy gyúrtam át a tésztát, hogy azt beledolgoztam, majd kinyújtottam. Áttettem egy sütőpapírral bélelt tepsibe (40x30) és a további formázást ott csináltam.


A tésztát pizza vágóval csíkokra vágtam úgy, hogy a szélénél 1 cm-rem hamarabb megálltam.
A fiúk ilyenkor teljes bedobással segítenek, de addig-addig karattyoltak, hogy nem hosszában vágtam be a tésztát, hanem keresztben. Mivel nem volt kedvem újra gyúrni és nyújtani, ezért így maradt.
A virsliket hosszában ketté vágtam, majd bebújtattam a tésztába. A sonkaszeleteket hosszában háromba hajtottam és úgy bújtattam.
200 fokos sütőben, 20 percig sült.


Mi is salátával ettük. 
Paradicsomot, paprikát felkockáztam, répát gyufaszálra szeleteltem, újhagymát felkarikáztam és összekevertem.
Szőlőmag olajból, kevés citromléből, nagy csipet sóból és sok-sok bazsalikom levélből készült dresszinggel öntöttem nyakon.

1 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails