2011. május 26., csütörtök

Menü: Zöldségragu leves, Paradicsomos-bazsalikomos tészta

Reggeli:
Scooby-doo virsli
ketchup
zsömle
kakaó 


 Zöldségragu leves
Hozzávalók:
1 nagy szál répa
1 nagy krumpli
2-3 mini cukkini
1 kis fej karalábé
1 kis fej vöröshagyma
1 húsleves vagy zöldségleves kocka
2 dl zabtejszín

A hagymát felaprítottam, kevés olajon üvegesre pirította. A zöldségeket a cukkini kivételével egyforma nagyságúra vágtam, és hozzáadtam a hagymához. Kicsit kevergettem, majd felengedtem 750 ml vízzel. Sóztam, borsoztam és fedő alatt elkezdtem főzni a zöldségeket. Amikor a víz felforrt hozzáadtam a leveskockát.
A cukkinit felkarikáztam és amikor a zöldségek majdnem megfőttek akkor tettem bele a levesbe a növényi tejszínnel együtt.
A levest tálalás után friss zöldségzöldjével szórtam meg.




Paradicsomos-bazsalikomos tészta
Hozzávalók:
25 dkg darált hús
1 fej hagyma
1 doboz darabolt paradicsom
8-10 db bazsalikom levél
só, bors

A hagymát apróra vágom és kevés olajon üvegesre pirítom. Hozzáadom a húst, amit fehéredésig kevergetek. Sózom, borsozom, fedő alatt puhára párolom. Amikor elforrt a saját leve, hozzáöntöm a paradicsomot. Fedő alatt tovább sütöm a húst amíg a paradicsom besűrűsödik.
A bazsalikomot megmosom, összesodrom, csíkokra vágom és csak miután elzártam a gázt a paradicsomos hús alatt teszem hozzá az ételhez.
A tojásmentes tésztát sós, forrásban lévő vízben megfőzöm, leszűröm.
A tésztát tányérra szedem és a tetejére halmozom a bazsalikomtól illatozó húst.

Uzsonna:
Soya gyümölcsös joghurt
eperrel


Vacsora:
Tejberizs

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails