2011. november 3., csütörtök

Római tálban sült csirke édes-savanyú mártással


Amikor még ketten voltunk a férjemmel elég volt az anyukám pici kerámia tálja, amit anno nő napra kapott a munkahelyén.
Na de még két éhes szájjal többet már nem tud jóllakatni.
Ezért a férjem szüleinek padlásán várakozó, Dédi római táljának nagyon megörültem és azonnal el is kértem, örökbe.

Római tálban sült csirke édes-savanyú mártással
Hozzávalók:
5 db felső csirkecomb a háti résszel együtt
1 nagy fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
4 nagy szál répa
6 fej közepes gomba
szósz:
1 dl húsleves
2 evőkanál cukor
1/2 dl borecet
1 evőkanál szójaszósz
2 evőkanál ketchup
1/2 evőkanál keményítő

A  római tálat előző este beáztattam. Betettem a mosogatóba és ráengedtem annyi vizet, hogy ellepje.
A hagymát félbe vágtam és felszeltem, a fokhagymát és a megpucolt répát felkarikáztam. A gombát vastagabb csíkokra szeltem, majd félbevágtam. A húsokat alaposan besóztam.
A hagymákat, a répa és a gomba felét a tál aljára tettem. Ráraktam a húsokat, bőrükkel felfelé, majd beborítottam a maradék répával, gombával.


A tálra rátettem a tetejét és betettem a hideg sütőbe.
200 fokon 1 óráig sütöttem. A fedőt levéve, 5-5 perc alatt megpirítottam a hús mindkét oldalát.
A húst és a zöldségeket külön tányérra szedtem, a pecsenyelét leszűrtem. Leves helyett a pecsenyelevet használtam fel az édes-savanyú szósz elkészítéséhez. Mivel kevés volt, felengedtem annyi vízzel, hogy 1 dl legyen.
Beletettem egy kis lábosba, hozzáadtam a cukrot és kis lángon melegítve megvártam míg felolvad a cukor. Hozzáadtam a borecetet, szójaszószt, ezzel is forraltam pár percet.
Végül a keményítőt elkevertem 2 evőkanál vízzel és besűrítettem vele a szószt.
Nekem így egy kicsit savanykás volt, ezért tettem még hozzá mézet és egy kevés ketchupot.
Köretnek rizst főztem hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails