2012. március 22., csütörtök

Cseresznyés - túrós kalács


Még egy kalács húsvétra. Nagyon - nagyon ajánlom mindenkinek.
A család minden tagja a nagyszülőktől az unokákig mindenki azt mondta, hogy finom ez a túrós süti. :)
A tofuból készült "túró", nem csak nagyon hasonlít a túróra, hanem tényleg túró ízű.


Cseresznyés - túrós kalács
Hozzávalók:
40 dkg liszt
10 dkg rétes liszt
2,5 dl növényi tej
10 dkg növényi vaj
8 dkg liszt
1 teáskanál só
1 cs. szárított élesztő
töltelék:
30 dkg tofu (1 csomag)
3 evőkanál gríz
3 evőkanál cukor
1 dl zabtejszín
0,5 dl zabtej
1 citrom reszelt héja 
cseresznye befőtt

A tésztát begyúrtam, pár percig dagasztottam, majd 1 órát langyos helyen kelesztettem.
Közben elkészítettem a tölteléket. A tofut, a gríz kivételével robotgépben összepürésítettem.
A túrót áttettem egy lábosba, hozzáadtam a grízt, majd lassú tűzön 3 percig főztem, folyamatosan keverni kell, mert leég.
A tűzről levéve fedőt tettem rá, és  még öt percig állni hagytam.
A cseresznye befőttet lecsöpögtettem, kimagoztam és a kész túróhoz kevertem.
A megkelt tésztát újra átgyúrtam, és két részre osztottam. Nagyon vékonyra kinyújtottam, a töltelék felét egyenletesen szétkentem rajta, majd feltekertem.
A hengert hosszában kettévágtam, a vágott felüket felfelé fordítottam, összetekertem, majd kört formáztam belőle.
Ezután a másik tésztával is így bántam el.


175 fokos sütőben, 35 percig sütöttem.


4 megjegyzés:

  1. Nagyon finomra sikerült.
    Gergő az egyik falatnál azt mondta, hogy abban nagyon sok és finom volt a TÚRÓ.
    Eszébe se jutott, hogy valami más lehet, mert olyan az íze mint a túróé!!! :)

    VálaszTörlés
  2. Volt szerencsém megkóstolni nagyon finom. :)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails