2012. március 29., csütörtök

Fahéjas kalácsvirág

Ígérem Húsvét előtt ez az utolsó kalács amivel bombázlak benneteket.
De ezt,  a tegnapi ragyogó, lelket melengető napsütésben nem bírtam kihagyni.
Forrás, és fázisfotók itt.


Fahéjas kalácsvirág
Hozzávalók:
50 dkg liszt
2,5 dl növényi tej
10 dkg növényi vaj
10 dkg cukor
1 cs. szárított élesztő
1 teáskanál só
töltelék:
6 dkg növényi vaj
1 púpos kanálnyi fahéj

A lisztet, tejet meglangyosítottam. A liszttel elkevertem a sót, majd a közepébe szórtam az élesztőt, 1 teáskanál cukrot és ráöntöttem a tejet. 
10 perc múlva a többi cukrot és a langyos vajat is hozzátéve, összegyúrtam a tésztát.
1 órát kelt, újra átgyúrtam, majd 4 egyenlő részre osztottam. A részeket, vékony kerek formára nyújtottam.
Amiket egymás tetejére téve megkentem a fahéjas olvasztott vajas keverékkel úgy, hogy az utolsó lap tetejét már nem kentem meg.
8 egyenlő részre osztottam. A formázás többi részét (2 lépés), itt nézhetitek meg.
180 fokos sütőben, sütőpapírral bélelt tepsiben, 25 percig sütöttem. 

Én nem öntöttem le a cukormázzal, csak megszórtam porcukorral. 
A tetejére szükséges a cukor, mert így lesz igazán ízletes, a cukor felerősíti a fahéj aromáját.

2 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails