2012. március 5., hétfő

Fokhagymás csavart csomók

 
Fokhagymás csavart csomók
Hozzávalók:
40 dkg liszt
10 dkg rétesliszt
3 dl víz
2,5 dkg élesztő
2 púpos evőkanál burgonyapehely
5 evőkanál olaj
2 teáskanál só
1 teáskanál cukor
töltelék:
1 evőkanál pálmazsír (vajat, zsírt is lehet helyette használni)
1 nagy gerezd fokhagyma 

A lisztet, burgonyapelyhet, sót összekevertem,mikróban 20 mp. alatt meglangyosítottam. A keverék közepébe mélyedést csináltam beleszórtam az élesztőt, cukrot, és ráöntöttem a langyos vizet.
10 perc múlva az olajat is hozzáadva összegyúrtam a tésztát.
30 percig langyos helyen kelesztettem. A tálból kivéve újra átgyúrtam, 3-5 perc után vékonyra kinyújtottam.
Amíg a tészta kelt a fokhagymát átpasszíroztam, majd a pálmazsírral alaposan elkevertem. A kinyújtott tésztára kentem, amit utána félbehajtottam.
Gergő fokhagyma nélkül kérte, ezért három csíknyi tésztát csak sima pálmazsírral kentem meg, félbehajtottam, levágtam, megformáztam.
A tésztát széthajtottam és utána kentem meg a maradék egészét a fokhagymás kencével (ezért olyan egyenes a kinyújtott tészta egyik oldala).
Formázás:


A levágott csíkokat a végüknél fogva ellentétes irányban megcsavartam, majd csomót kötöttem rá.
Zsírpapírral bélelt tepsibe tettem, letakarva 20 percig pihentek.
175 fokos sütőben 15-18  percig sütöttem.


A szépséges formát Gabinál találtam. :)
Köszi!

2 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy elkészítetted! Remélem ízlett a családnak!? :) Nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ízlett, nagyon is.
      Azt mondták, hogy máskor is süthetek ilyet. :))

      Törlés

Related Posts with Thumbnails