2010. október 6., szerda

VEGYES

ASZALT PARADICSOM

A nagyszülők elutaztak 1 hétre és kölcsön kaptuk az aszalógépet. Másnap vettem 1 kg paradicsomot és én is felavattam a gépet.
A paradicsomokat megmostam, kb. fél cm-es karikákra szeltem, csumájukat kivágtam. A rácsra úgy helyeztem el, hogy ne fedjék egymást.
Bekapcsoltam a gépet és vártam a csodát. Időnként azért ránéztem és ha úgy láttam, hogy az alsó rácson ráncosabbak a paradicsomok megcseréltem a tálcákat.
6,5 óráig aszaltam a paradicsomot, majd kivettem a gépből. 1 órát hagytam hűlni őket, kisebb darabokra vágtam és egy tiszta üvegbe téve olajjal felöntöttem. Bazsalikommal, fokhagymával lehet gazdagítani az ízét.
A következő foccacia-t biztosan ezzel ízesítem.



KALÁCS

A receptet itt találjátok.
A változtatás annyi volt csak, hogy nem 3, hanem két hurkát formáztam. Azokat összetekertem, majd egy 26 cm-es tortaformában kelesztettem 20 percig.
Így került be a sütőbe és sült meg gyönyörű barnára és foszlósra.



ÚJABB TOJÁSMENTES TERMÉKEK




KÖRTÉS SÜTI

A receptet itt találjátok.
Most a krémet változtattam meg. Kimaradt ebédről egy adag gyümölcsleves. Ezt pürésítettem, hozzáadtam a tejet, a pudingport és így főztem meg a krémet.
Plusz gyümölcsöt már nem tettem rá.



SÓ - LISZT GYURMA

Már évek óta ezzel a gyurmával ügyeskednek a fiúk.
A legtöbb leírás szerint fele-fele arányban kell a lisztet és a sót összekeverni.
Én kb. 2/3 liszt, 1/3 só, 2-3 evőkanál olaj és annyi víz amennyitől gyurma állagot kapok keverékéből készítem.
Ha van itthon ételszínezék, akkor cipókra osztóm és külön - külön belegyúrom a festéket is. A legolcsóbb asztali sót szoktam hozzá venni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails