2010. november 5., péntek

Pénteki rovat - HÉTVÉGI MENÜAJÁNLAT

SZOMBAT
Borsófőzelék sült csirkecombbal

A hozzávalókat nem írom le. Miért is? :)
Akinek tejallergiás gyerkőce van, annak kezdetben nagy fejtörést okozz mi az amit ehet a lurkó és az, hogy az alapanyagokat mivel helyettesítse.
Most elárulom a nagy titkot. Mindent megtudtok főzni amihez tej kell, csak növényi tejjel készítitek el. Ilyen például az összes főzelék. Ki lehet kísérletezni, hogy kinek melyik növényi tej ízlik jobban és a későbbiekben azzal készíti el az ételeket.
Azt mindenkinek ajánlom, hogy a lakóhelyén fellelhető összes bio és reform boltot illetve a nagy bevásárlóközpontokat nézzétek meg. Nagy különbségek vannak az árakban.
Én Szegeden 3 boltban szerzem be az alapanyagokat, növényi tej, növényi tejszín, szója puding, szója gyümölcsös joghurt, gesztenye rudi, amit túrórudi helyett adok.
Hogy a borsófőzelékről se feledkezzek meg, íme a kész eredmény:

normál tejjel             zabtejjel



VASÁRNAP
Gombás - cukkinis lecsó sült hússal és rizzsel

Ezt a receptet a Nők lapjában találtam. Mire elkészült a lecsó vagy hívhatjuk ragunak is, rájöttem, hogy miért nincs hozzá köret. Hatalmas mennyiség lett, de még a  minden zöldséget megevő gyerkőceimnek sem akartam csak a zöldségekkel tálalni a húst. Nem estem kétségbe, a maradék ragut másnap tejszín hozzáadásával dúsítva, tojás mentes orsó tésztával tálaltam.

Gombás - cukkinis lecsó csirkecombbal és rizzsel
Hozzávalók:
25 dkg gomba
2 db kisebb cukkini
3 db paradicsom
1db pritamin paprika
1 db zöldpaprika
1 fej vöröshagyma
1 fej lilahagyma
1/2 evőkanál pirospaprika
1 csokor petrezselyem
1 evőkanál sűrített paradicsom
só, bors
6 db csirke felsőcomb
rizs

Egy tepsibe kevés olajat öntöttem, beletettem a megsózott csirkecombokat, fóliával lefedtem. 180 fokos előmelegített sütőben 40 percig pároltam, majd a fóliát levéve mindkét oldalát 20 perc alatt megpirítottam.
A két hagymát apróra vágtam, olajon megpirítottam, rászórtam a pirospaprikát. A zöldségeket egyforma nagyságúra vágtam. A hagymához adtam a cukkinit, pár perc múlva a gombát. Sóval, borssal ízesítettem és fedő alatt lassú tűzön kis víz hozzáadásával puhára pároltam. 5 perccel a vége előtt belekerült a paprika, a paradicsom és a sűrített paradicsom. Jól átkevertem, a fedőt visszatettem.
Közben megfőztem a rizst. 


DESSZERT
Őszi csemege csokiba mártva
Hozzávalók:
12 dkg kristálycukor
4 dkg vaj
2 evőkanál méz
15 dkg dió
5 dkg kesudió
2 marék mazsola
2 marék kukoricapehely
1 tábla étcsoki (9 dkg Tibi étcsoki)

A diót, a kesudió, a kukoricapelyhet mozsárban összetörtem és hozzákevertem a mazsolát.
A cukrot egy lábosban lassú tűzzön megolvasztottam. Amikor elkezdett karamellizálódni, hozzáadtam a vajat, a mézet és jól összekevertem. 
Ebbe a masszába belekevertem a diós keveréket. 
Egy alufóliát vékonyan megkentem olajjal, a sütiből készült formákat erre tettem rá megdermedni. Először egy teáskanál segítségével próbáltam kis halmokat készíteni, de nem igazán sikerült. Pár perc múlva már nem volt forró a keverék, így vizes kézzel csináltam kis gombócokat. Itt is oda kell figyelni, hogy mekkora adag fér be a gyerkőc szájába és ahhoz igazítani az adagokat.
Amikor megdermedtek a falatkák, gőz fölött felolvasztott étcsokiba mártogattam őket. Ez is macerás volt, ezért pár darab után mindegyik halomra fél teáskanál olvasztott csokit tettem.
Betettem a hűtőbe őket és amikor a csoki is megdermedt, kis papírkapszliba kerültek át.



 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails