2011. január 27., csütörtök

Köleskrém vagy kölesmajonéz


Ezt a nagyszerű receptet ma reggel olvastam Siccikénél.  
Beleszerettem, azonnal elkészítettem  és már reggelire is lakmároztunk belőle. Nekem és a kisebbik fiamnak nagyon ízlett. A férjem és a nagyobbik fiam nagyon lelkesek voltak az illatától, kóstolás után már nem annyira.

Kölesmajonéz
Hozzávalók:
1 csésze főtt köles
50 ml olaj
1/4 fej vöröshagyma
1/2 gerezd fokhagyma
1/2 teáskanál só
1/4 citrom leve
1/2 mokkáskanál kurkuma
1 teáskanál méz

A hozzávalókat összeturmixoltam és a hűtőbe tettem.
Egy csésze főtt köles: 1/4 kölest felteszek főni 2 csésze vízben. Miután felforrt 5 percig főzöm, a tűzről lehúzva fedő alatt még 5 percig hagyom puhulni.
Nekem nagyon hagymás volt, ezért írtam kevesebbet. Kicsit sósnak és savanykásnak éreztem, ezért a sót és a citromlét is kevesebbnek írtam.
Végül, én nem használtam plusz folyadékot a turmixoláshoz. Az olaj elegendő volt a megfelelő állaghoz. Ha valamelyikőtöknek mégis sűrűnek tűnne, akkor vizet vagy valamelyik növényi tejet javasolom a hígításhoz.

2 megjegyzés:

  1. Tényleg jól néz ki! Szerintem esetleg meg lehet próbálni szójajughurttal kicsit "fellazítani" - lágyítani a krémet, akkor kevésbé lesz zsíros szerintem.

    VálaszTörlés
  2. Szia Móni!
    Szeretnélek megajándékozni egy díjjal. Itt megnézheted: haddegyemmeg.blogspot.com

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails