2011. január 25., kedd

Zöldséges GERSLI csirkepaprikással



Gersli, azaz hántolt árpa. Már pár hónapja kukucskál szegény a kamra polcán. Mindig kíváncsian érdeklődik, vajon mi lesz belőlem, de leginkább arra volt mindig kíváncsi, hogy mikor?Már rosszul éreztem magam, mikor összeakadtam vele a polcon és mindig csak arrébb tettem. Szegénynek az a küldetése, hogy a bendőbe kerüljön, de csak várt, várt ...  Mostanáig. :)


Zöldséges gersli csirkepaprikással
Hozzávalók:
1 bögre gersli
2, 5 bögre víz
2 szál répa
2 db közepes nagyságú krumpli
6 db felső csirkecomb
1 nagy fej vöröshagyma
1 evőkanál pirospaprika
olaj

A gerslit  leöblítettem, hozzáadtam a 2,5 bögre vizet, megsóztam és fedő alatt puhára főztem. Kb. 20-25 perc.
A zöldségeket megpucoltam, egyforma kockákra vágtam, pároló edényben megpároltam.
A zöldséget és a gerslit összekevertem.
A hagymát apró kockára vágtam, olajon megpirítottam. A csirkecombokat kifiléztem, kisebb darabokra vágtam, hozzáadtam a hagymához és fehéredésig kevergettem. 
Megszórtam a pirospaprikával, felöntöttem annyi vízzel hogy ellepje, sóval ízesítettem és fedő alatt a húst is puhára főztem.


A fiúknak nagyon ízlett. Amikor megfőtt a gersli, megkóstoltattam velük. Kíváncsi voltam, hogy fog fogyni az ebédnél. Nagyon lelkendeztek. Azt mondták, hogy kinézetre olyan mint a rizs. Az állaga a gumicukorra hasonlít. Puha, de egy kicsit kemény is.
A gyerkőceimnél azt vettem észre, hogy a konyhai tevékenykedéseik során sokat gazdagodott a szókincsük. A zöldségek, gyümölcsök, fűszerek, más alapanyagok között már nagyon hamar különbséget tudtak tenni. 
Ami nagyon jó, hogy mernek új dolgokat megkóstolni. Nem kötelező mindent megenni, de kóstolni igen. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails