2011. január 24., hétfő

Tejmentes MÁKOS GUBA


Végre elkészíthettem a fiúk által várva-várt mákos gubát. A guba kifli receptjére, Limara oldalán bukkantam rá.
Mivel nem második fogásként készítettem, hanem reggelire, ezért csak 5 db kiflit sütöttem. A kifli hozzávalóiból fele mennyiséget használtam.


Mákos guba
Hozzávalók:
guba kifli
60 dkg liszt
1 csomag szárított élesztő
2 dl növényi tej (kalciummal dúsított zabtej)
1,5 dl víz
7 dkg növényi vaj (Liga)
1-1 teáskanál só, cukor
mákos guba
5 db kifli
3 dl növényi tej
1 evőkanál cukor
1/2 vaníliarúd
1/2 citrom reszelt héja
2 marék mazsola

A tejet meglangyosítottam, belekevertem a cukrot, élesztőt. A lisztben elmorzsoltam a vajat, majd hozzátettem  többi hozzávalót és összegyúrtam.
15 percet állni hagytam. Az eredeti mennyiségekkel 10 egyenlő részre kell osztani, én 5 egyforma gombócot csináltam. A gombócokból tepsi nagyságú hurkákat sodortam, beletettem őket a sütőpapírral bélelt tepsibe és 40 percig kelesztettem.

190 fokos, előmelegített sütőben 15 perc alatt szép barnára sülnek. Mielőtt betettem a sütőbe, a kifliket alaposan megspricceltem vízzel.
Este kint hagytam őket a pulton, hogy szikkadjanak. Reggel ujjnyi karikákra vágtam a kiflit.

3 dl zabtejebe beletettem 1 evőkanál cukrot, fél citrom reszelt héját, fél rúd vanília kikapart magját, majd felforraltam.
Egy tűzálló tálat alaposan kivajaztam, beletettem a kiflikarikákat szorosan egymás mellé, meglocsoltam a tej 1/3-ával és rászórtam a mazsola felét és az 1 púpos evőkanálnyi cukros darált mákot. Ezt a réteget megismételtem még 2x. A tetejére 5 dkg vajat csipkedtem szét. 
175 fokos, előmelegített sütőbe teszem 20 percre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails