2011. március 10., csütörtök

Beszélő kenyér


A kenyérsütésbe azaz a házi kenyérbe már régóta bele vagyok szerelmesedve. Minden alkalommal le vagyok nyűgözve, hogy lisztből, vízből és élesztőből milyen csoda kerekedik.
Ezért egyértelmű, hogy Limara oldalába is belehabarodtam. Szerintem az egész ország tőle süti a kenyeret és a különböző péksütiket.
Ennek a kenyérnek a receptjét már megosztottam veletek. De tegnap este felkerült az i-re a pont, így megint felkerül a bogra.

Fehér kenyér
Hozzávalók:
50 dkg liszt
3,2 dl víz
1 csomag szárított élesztő
2 evőkanál burgonyapehely
1/4 mokkáskanál aszkorbinsav (gyógyszertárban beszerezhető)
2 teáskanál só
1 teáskanál cukor

A lisztet mikróban meglangyosítom, közepébe mélyedést csinálok, beleteszem a cukrot, élesztőt és ráöntöm a meglangyosított vizet.
10 perc után hozzáadom a többi hozzávalót és összegyúrom a kenyértésztát. Amikor nagyjából összeállt, kiteszem lisztes felületre és ott 3-5 percig gyúrom. Konyharuhával letakarva, langyos helyen 1 órát kelesztem.
Miután a tészta megnőtt, újra átgyúrom és a nagy titok ezután jön.
Pulyka sütő jénaiba kell tenni, a tésztát és a tál tetejének belsejét vízzel meg kell spriccelni és a 200 fokos sütőben fedő alatt 20 percig, fedő nélkül még 10 percig kell sütöm.
Amikor meseszép aranybarna, ropogós a teteje, kivehető a sütőből. Ekkor a kész kenyeret újra vízzel spriccelem meg és a csoda: a KENYÉR ELKEZD BESZÉLNI. Szépen berepedezik a kenyér héja, aminek lelket melengető hangja van. :))



Mivel én Szegeden még nem bukkantam rá a megfelelő méretű jénaira, ezért a Dédi régi fém keverőtáljában sütöttem meg, egy kerek jénai fedővel a tetején.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails