2011. március 23., szerda

Vaníliás zsemle

Képek itt.

Reggel 6.30h-kor ébredtem. Az első gondolatom az volt, hogy tegnap este nem sütöttem meg Tominak az uzsonnát.
Gyorsan meggyúrtam a tésztát, ébresztgettem a fiúkat, megreggeliztek, átgyúrtam, formáztam a megkelt tésztát, és még 10 percig pihentek. Közben a fiúk fogat mostak, apukájuk noszogatására felöltöztek. A zsemléket betoltam a sütőbe.
8.05h-kor már az autóban ültünk a meleg zsemlékkel.


Vaníliás zsemle
Hozzávalók:
40 dkg liszt
2,5 dl növényi tej
8 dkg növényi vaj
1 csomag szárított élesztő
10 dkg cukor
1/2 teáskanál só
1 citrom reszelt héja
5 g vaníliás puding


Ebből a mennyiségből 20 db zsemlét kell formázni. Én most nem szerettem volna ilyen nagy adagot készíteni, ezért a hozzávalók feléből gyúrtam tésztát.
A tejet meglangyosítottam, beletettem egy teáskanál cukrot és elkevertem benne az élesztőt.
A lisztet meglangyosítottam, beletettem a többi hozzávalót és összegyúrtam. A vaníliás pudingból 1/2 tasaknyit tettem (20g). Langyos helyen 30 percig kelesztettem, majd újra átgyúrtam, 10 egyenlő részre osztottam (5,7dkg), zsírpapírral bélelt tepsiben tettem.
Még 10 percig pihentek, majd 180 fokos előmelegített sütőben 20 percig sültek.


Nálunk a fiúk nagyon szeretik a mazsolát. Ezért a fél adag tésztához 4dkg mazsolát gyúrtam.
A receptet macikonyhánál találtam. Érdemes benézni hozzá. A receptek jók, többségük átalakítható, a képek pedig nagyon csábítóak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails