2011. augusztus 24., szerda

Diós, lekváros keksz - mini zserbó


Ezt a receptet Gesztenyénél és Piszkénél találtam. Mivel a férjem rajong a zserbóért, ezért biztos voltam benne, hogy egyszer kipróbálom. 
Nem is húztam sokáig az időt, két nap múlva vasárnap megsütöttem. Nagy sikere volt.

Mini zserbó
Hozzávalók:
30 dkg liszt
20 dkg növényi vaj
15 dkg cukor
1 teáskanál vanília aroma
1 nagy csipet só
Töltelék:
10 dkg darált dió
3 evőkanál sárgabarack lekvár
Máz:
10 dkg étcsoki
5 dkg növényi vaj

A vaj kivételével az összes hozzávalót beletettem egy késes robotgépbe. A hűtőből kivett vajat felkockáztam, hozzáadtam a liszthez és fél perc alatt összedolgozta a gép.
Hurkát formáztam belőle, becsomagoltam folpackba és egy éjszakára betettem a műtőbe.
Másnap egyenlő darabokra vágtam, vizes kézzel gombócokat formáztam belőlük és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem.
A megdarált diót összekevertem a lekvárral.
Karalábé vájóval lyukat nyomtam a gombócokba, amikbe beletettem egy-egy adag diót.

180 fokos sütőben 10 percig sültek. A keksz színe fehér marad, de így a jó. Így lesz másnap is finom omlós a tészta.
Mikor kihűltek olvasztott étcsokiba mártottam. Így nem olyan szépek mint a lányok képein, de a fiúk és a férjem is dupla csokival kérik a zserbót, ezért erről sem maradhatott el a bőséges csokimáz.


2 megjegyzés:

  1. hűűűűha... imádom a blogod, mondtam már? Bár nálunk a dió helyett is kell majd valami más, de megoldom :D

    VálaszTörlés
  2. Lina!
    Köszönöm!
    Bearanyoztad a napom! :)))))

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails