2011. augusztus 22., hétfő

Bazsalikom pesto


Nekem ez az üvegbe zárt NYÁR.
Kaptam egy nagy csokor bazsalikomot  a szomszéd nénitől. Mi más is készülhetett volna belőle mint pesto.



Bazsalikom pesto
Hozzávalók:
1 nagy csokor bazsalikom
1 nagy marék pirított kesudió
1 nagy gerezd fokhagyma
olívaolaj

A leveleket leszedtem a száráról. Aprítóba tettem.
A kesudiót száraz serpenyőben megpirítottam. Amikor elhűlt, ezt is beletettem az aprítóba a fokhagymával együtt, és nyakon öntöttem egy jó adag olajjal.
Összeturmixoltam, szaliciles, meleg vízzel kiöblített üvegbe tettem.
A hűtőben 1-2 hétig biztosan kitart.
Az olajból annyi kell, hogy sűrű paszta állagot kapjunk, kb. 1dl.


Nekünk szülőknek kecske krémtúróba kevertem bele, és ezzel kentem meg a kenyeret.
A fiúknak a szendvics tetejére kentem vékonyan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails