2012. február 9., csütörtök

Almás fánk

A blog statisztikája szerint a farsang időszakába érve, sokan vagytok kíváncsiak a fánk receptekre.
Kicsit kutakodtam és íme a következő farsangi fánk.


Almás fánk
Hozzávalók:
40 dkg liszt (fele sima, fele rétes)
1 dl növényi tej
5 dkg növényi vaj
2 evőkanál cukor
1 cs. szárított élesztő
1 teáskanál fahéj
1 db citrom reszelt héja és leve (szerintem fél citrom leve is elég)
2 közepes alma

A lisztet, tejet meglangyosítom. A liszt közepébe mélyedést készítettem, beletettem az élesztőt, 1 teáskanál cukrot és ráöntöttem a tejet.
10 perc múlva a vaj kivételével mindent beletettem (almát megpucolva, lereszelve), és összegyúrtam a tésztát. A vajat felolvasztottam , majd 2 részletben hozzáadtam a meggyúrt tésztához.
Az ujjaimat a tészta alá csúsztatva, lentről felfelé mozgatva a kezemet dagasztottam a tésztát. Így tényleg olyan, mint amikor a nagymamákat látjuk a sok-sok tojásos szalagos fánkot dagasztani.
Letakarva, langyos helyen 1 órát kelesztettem. Újra átgyúrtam, kinyújtottam, köröket szaggattam belőle. Egy kisebb pohár aljával vagy egy kanál hátsó felével mélyedést kell nyomni a karikák közepébe.
Ezeket újra letakarva, 30 percet pihentettem. Ez a lépés most kihagyhatatlan. Sütés közben az alma még ereszt levet, így olyan lesz a tészta állaga, mintha félig nyers lenne. Viszont ha pihentetjük, akkor a gázoktól levegősebbé váló tészta sülés közben nem ázik el belülről (ez az én tapasztalatom).


Az eredeti recepthez 2 db tojás kell.
Nem olajban, hanem sütőben sütötték meg, 180 fokon. Én 4 db fánkon kipróbáltam a sütőben sütést, de nagyon nem ízlett. Egy kemény ízesített kenyértésztát kaptam.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon orulok, hogy ratalaltam a blogodra! En meg abban a stadiumbam vagyok, hogy allok a huto elott, es nezem, hogy ezt se meg azt se lehet....(tej es szoja allergia a babamnak, akit szoptatok, es az anyatejen keresztul atmegy az a sok csunya feherje)Koszonom a sok otletet!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Viki!
    Nagyon szívesen!
    Pár recept után, Te is rá fogsz jönni! :)))
    Sok tejcsit, sok átaludt éjszakai órát kívánok neked, nektek.

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails