2012. február 13., hétfő

Uborkahajó, olajos kifli és a nagyszülők 68. szülinapja

A fiúk nagyon szeretnek zöldségeket enni a szendvicsekhez. 
Az egyik kedvencük az uborkahajó. Egyszer kaptak szeletelve és egészben is uborkát. Kértek hozzá hurkapálcikát és mire elfogyott a szendvics már nem is tudtam megszámolni hányadik gépezetet alkották meg az uborkából, fogpiszkálóból.
Azóta a hétvégi reggeliket ha lehet uborkahajóval eszik. :)


A szombati reggeli olajos kiflikből készült, amit Krisztánál láttam.



Olajos kifli
Hozzávalók:
50 dkg liszt
10 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
1 dl olaj
2 dl növényi tej
1 dl víz
2 teáskanál só
1 teáskanál cukor
1,5 dkg élesztő

A hozzávalókat összegyúrtam (vizet, tejet meglangyosítottam), majd 1 órát langyos helyen kelesztettem.
Újra átgyúrtam, 2 egyenlő részre osztottam és egyenként kör alakúra nyújtottam. Az egyiket 8 egyenlő a másikat 4 egyenlő részre osztottam.
Így lettek kisebb és nagyobb (szendvicsnek való) kiflik.
180 fokos előmelegített sütőben 25 percig sütöttem.

Vasárnap ünnepeltük  férjem szüleinek a születésnapját. Erre az alkalommal a fiúktól saját kezűleg gyártott bonbont kaptak. Ezt azonban egy teljes bejegyzést érdemel, ezért ezt a következő alkalommal osztom meg veletek.


Én is készültem egy csokitortával, amit már harmadik alkalommal sütök meg, mindenki nagy örömére. Recept itt.
Az utolsó két alkalommal két különböző ízesítéssel próbáltam ki. Szerintem ezekkel is csoda finom.
A csokikrémhez 1. narancs és citrom reszelt héját kevertem, 2. apróra vágott mazsolával gazdagítottam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails